V důsledku epidemie koronaviru přišli letos naši žáci a studenti o oblíbené akce na konci školního roku – školní výlety, vodácký i cyklistický kurz a další. Malou náhradou za neuskutečněný třídní výlet byl pro třídu 1.B výlet virtuální – tři dny, kdy si studenti oddechli od online výuky a plnili úkoly z trochu jiného soudku.
A tak například první den trénovali trpělivost a cit pro rovnováhu stavěním co nejvyšší a nejzajímavější “balanční” stavby. Svoje výtvory pak vyfotili, nasdíleli spolužákům a večer jsme si nad nimi popovídali a pokochali se výtvory ostatních.
Druhý den měli studenti za úkol najít v přírodě něco “neživého”, co by ale připomínalo postavičku nebo zvířátko a vymyslet k nalezenému nějakou strašidelnou historku.
|
Text: Rybí zabiják | Text: Orchidejkovník ředkvičkový |
Pro výtvarně nadané studenty (s destruktivní náladou) byl určen úkol vymodelovat z čehokoliv koronavirus a poté ho co nejoriginálnějším způsobem zlikvidovat. Doufáme, že se to povedlo a že i díky úsilí studentů bude koronavirus už jen historií.
Na závěr si studenti procvičili své inženýrské schopnosti stavbou mrakodrapu z novinového papíru a jednoho metru izolepy.
Někdy z toho sice mrakodrap nebyl, ale tím lépe 🙂
Průběžně nechyběly ani šifry na potrápení mozkových závitů a zvládli jsme se i virtuálně skupinově vyfotit.
Studenti si tuto náhražku výletu podle jejich reakcí užili a užil jsem si to i já jako třídní při každodenním večerním prozkoumávání jejich originálních výtvorů.